Na arenę wchodzi Dynamics 365 „Tenerife”
Microsoft Dynamics NAV 2018 pojawi się w grudniu 2017 roku. Na wiosnę zapowiadane jest wprowadzenie wersji NAV 2018R2. Premiera w Polsce planowana jest na pierwszą połowę przyszłego roku. Zmiany, przedstawione zostały w trakcie konferencji Directions EMEA 2017, mają charakter kosmetyczny. Podobnie jak jego wcześniejsze wersje, system będzie można wdrożyć w modelu subskrypcyjnym, jak i on-premise. Nowości pojawiają się przede wszystkim w obszarze personalizacji i ulepszeń, które podniosą wydajność i wygodę pracy użytkowników.
W międzyczasie programiści Microsoft pracują nad rozwiązaniem o charakterze strategicznym, znanym pod roboczą nazwą – Dynamics 365 „Tenerife”. Jego oficjalna premiera planowana jest na wiosnę 2018 roku.
Dynamics 365 „Tenerife” to odpowiedź na rozwój przedsiębiorstw, nowych oczekiwań i transformacji cyfrowej. Jest to kontynuacja strategii Microsoft, która zmierza do stworzenia innowacyjnego, zintegrowanego rozwiązania dla biznesu, łączącego możliwości systemu ERP, chmury, Office 365, LinkedIn oraz rozwiązań partnerskich.
Co nowego w NAV 2018?
Microsoft planuje rebranding marki Dynamics NAV. Niebawem przestanie funkcjonować nazwa Dynamics NAV. Po zapowiadanej wersji NAV 2018, system ERP dołączy do rodziny produktów Microsoft pod wspólnym szyldem Dynamics 365.
Nowa wersja systemu NAV koncentruje się na wprowadzeniu ulepszeń, które pozwalają usprawnić pracę. Najważniejsze wśród nich to:
Interfejs programowania integracji API
Interfejs REST API pozwala ułatwić programistom prowadzenie prac związanych z integracją z systemem Dynamics NAV. Bazuje on na usługach sieciowych z prostym uwierzytelnianiem. Elementy interfejsu mogą być wykorzystywane niezależnie bądź w połączeniu z rozszerzeniami w przypadku, gdy niezbędne jest dodanie elementów interfejsu lub logiki biznesowej systemu NAV.
Spersonalizowane środowisko pracy
Dzięki nowym rozwiązaniom systemu Dynamics NAV, użytkownik już dzięki kilku kliknięciom może wyświetlić dane powiązane z jego obszarem działalności.
Podgląd i wydruk raportów
Nowa funkcjonalność Podgląd raportów pozwala wyświetlać faktury, deklaracje podatkowe, zestawienia kontrolne i bilansowe bezpośrednio w systemie ERP bez potrzeby pobierania plików.
Możliwe będzie wykonanie synchronizacji CRM całkowicie w tle
W najnowszej wersji można wykonać pełną synchronizację po wcześniejszym ustawieniu parametrów połączenia CRM. Jest ona wykonywana w tle, dzięki czemu użytkownicy systemu nie muszą przerywać pracy.
Analiza sprawozdań finansowych w Microsoft Excel
Użytkownicy, którzy korzystają z widoków głównych dyrektora handlowego oraz księgowego mogą teraz wskazać, które sprawozdania finansowe mają być dostępne w programie Excel. Wybrane sprawozdanie można wyświetlać nie tylko w trybie stacjonarnym, ale również w przeglądarce w aplikacji Excel Online. Dane połączone są z Microsoft Dynamics NAV.
W Wielkiej Brytanii dostępna jest także funkcjonalność pozwalająca wyświetlać nazwy nabywcy, dostawcy oraz kontaktu i powiązanych adresów na podstawie NIP. Określony NIP można zweryfikować w dostępnym w formie usługi webowej rejestrze EC VAT VIES, która pozwala na skojarzenie NIP (nr VAT) z nazwą i adresem danej firmy lub osoby.
Zgłaszanie zestawień sprzedaży do UE przekraczających 9999 pozycji
Funkcja NAV 2018 obsługuje zgłoszenia zestawień sprzedaży do Unii Europejskiej przekraczające liczbę 9999 pozycji. W przypadku zgłoszenia obszernego raportu system ERP generuje odpowiednie komunikaty i przesyła je na portal Government Gateway. Wyniki zgłoszenia są dostępne w zapisach dziennika.
Obecnie jesteśmy świadkami ewolucyjnych zmian strategii Microsoft, które są wynikiem szybkiego rozwoju technologii, społeczeństwa i biznesu. Najnowszy system Dynamics NAV jest pomostem między biznesem, który znamy a światem modeli cyfrowych, do którego zmierzamy.
Źródło: www.IT.integro.pl